Wednesday, January 4, 2012

Hanis Balqis si kuat tidur :)

hey balqis :)
Hanis balqis? siapa tak kenal dia. kuat tidur dalam kelas, dalam dorm tapi result gempak! aku rasa memang anugerah daripada Allah untuk dia. she is good in add maths, physics. 
aku start kenal dengan dia 2 tahun lepas which is 2010. pemalu dan pendiam. itulah si balqis masa mula-mula masuk SEMESRA. senang cerita budak yang paling nerd :) but then after one year, semua orang terkejut dengan perubahan drastik yang berlaku. 
Balqis dah bertukar character. suka langgar peraturan, suka kacau orang! sape tak kenal. suka buat si mazieyah dengan raihan itqan menjerit.  hahahaha.

Hanis balqis :)
hmmm... ape lagi pasal dia ekk??? oh, kawan baik dia, awal-awal masuk semesra, dia baik dengan Akhsya sebab dorang satu sekolah dulu. lepas tu, dia rapat dengan nazira, sebab satu dorm. masuk 2011, dia baik dengan amni, aliah, yasmeen, ain syuhada, atie , ikha. tapi sebenarnya dia baik dengan semua orang :) hobi utama dia, TIDUR :) hahahaha...
serius, dia suka tidur. dalam group valediva pun dia dapat award :D  lagi satu, akibat suka tidur, dialah yang paling lambat bangun, paling lambat pergi kelas kalau ade kelas tambahan. penat semua orang nak kejut dia :)
"bal! bangunlah. kelas kejap lagi. semua orang dah pergi"
"kau pergilah dulu, nanti aku datang"
itu kalau baik, dia pergilah, kalau tak, sambung tidur lah jawabnya :)


meja jadi katil :)



kisah cinta? kisah cinta lama aku tak tahu. tapi yg terbaru, kisah cinta dia dengan Azim. actually azim tak suka pun dia ni. tapi bila dah asyik kena kacau je dengan budak-budak galileo, suka lah dia. tapi kesian, balqis tak suka dia langsung. ramai kot suka si balqis ni. dia je yang reject... bagus balqis. amalkan selalu, sampai ke tua tau :)


nak tahu tak, cara belajar dia pelik. biasanya orang belajar kat kelas hari sabtu, ahad. tapi dia, anti gila pergi kelas kalau sabtu, ahad. dia selalu belajar atas katil. masa kertas agama, satu malam dia tak tidur sebab belajar agama. belajar atas katil lak tu. kalau aku dah lama dah tidur... hehehehe... syabas lah balqis!!!


orang panggil dia bal. tapi aku suka panggil dia balqis. muin je panggil dia Qis :P hahahaha.. special sangat lah tu?
sekarang, sumpah aku rindu dia. rindu tengok muka dia baru bangun tidur, rindu nak kejut dia, rindu time dia ajar aku, kacau aku. ah! balqis, kenapa perlu ada perpisahan ini? hehehehe...
sebenarnya aku tak expect pun aku boleh rapat dengan dia. anyway kau salah sorang drpd list kawan baik aku :) tahniah!


Balqis nampak feminine sikit :)
Sahabat hingga ke syurga, InsyaAllah :)

Gambar ni aku suka :)




5 comments:

  1. Awwww~ Awesome. Teringat time aku sangap ponteng aktiviti sekolah dengan dia. :@

    ReplyDelete
  2. Bila kau tulis ni, aku jadi rindu gila kat Bal tiba tiba :")

    ReplyDelete
  3. peh nono. sengih aku bace do. masyeh jadi kwn aku. syg kau boleh? :)

    ala diba, bukan takat tu je kita penah buat kan? ala cuk2. igt tak igt tak? XD

    meennnnnn *nada kambing* aku ade je kat rembau. dtg la :)

    azron, nono saje je tuhhh. usah la kau ambik port bona.

    ReplyDelete
  4. hahahaha... kelakar la korang nih :)

    ReplyDelete