Sunday, March 18, 2012

Penantian dah nak berakhir :)

Assalamualaikum :)

hey korang XD hehehehehe.... result lg 3 hari nak keluar ni. cuak tak??? cuak kan??? hehehehe
3 bulan rasa sekejap je macam 3 hari kut. 21 mac kan result keluar :D


"lps spm buat apa?"
"tak bosan duk rumah?"
"tak dapat PLKN ke?"
"bila result keluar?"
*okay, nilah soalan yang biasa diajukan ye

"amik lesen je"
"tak buat apa2 pun kat rumah"
"jaga adik or anak buah or anak jiran"
"aku kerja part time je"
"belajar menjahit or memasak"
"on9 jelah, nak buat apa lagi"
"amik course BI kat kolej swasta"
*ni pulak, jawapan common

tak lama lagi, pakej percutian kita ni dah nak habis dah. erkkk, sedihnya dan malasnya!!! lama kut bercuti, mestilah malas. lepas ni, study lagi tough kut. takut jugak. takut apa yang study kat sekolah dah lupa :( tu lah, belajar kerana Allah bukan sebab SPM.

lately, banyak aku dapat mesej untuk kejayaan spm. then, dorang plan untuk baca yassin ari selasa, 20 mac 2012 pukul 8 malam. insyaAllah, kejayaan bersama kita :)

sekarang kat FB, sibuk dah cerita pasal result. kat group valedict, tak sangat lah. dorang sibuk cerita nak pakai baju apa time amik result. kat group SBP 94, every hour and minutes, cerita result je. actually bagus lah. mengingatkan kita semua yang result dah nak keluar dah.

aku suka baca post-post ni,

-walaupun result kita dah dicetak ke ape ke..tapi..PERCAYA LAH dengan KEAJAIBAN dan KEHEBATAN Allah..tiada yang MUSTAHIL :) PERCAYA dan YAKIN terhadap-Nya..insyaAllah..

-InsyAllah keputusan SPM 2011 akan diumumkan pada 21 Mac. Marilah mulai malam ini kita bersama-sama melakukan amalan solat hajat sehingga malam 21 Mac. Amalan ini kita lakukan selepas solat Isya’ dan sebelum waktu solat Subuh. Amalannya kita kita mulakan dengan Solat Sunat Tahjud 2 rakaat(jika kita tidur dahulu), Solat Sunat Taubat 2 rakaat, Solat Hajat 2 rakaat dan Solat Witir –sekurang2nya satu rakaat. Pada sujud terakhir Solat Hajat kita sama-sama mendoakan diri kita, anak-anak murid kita, anak-anak kita atau rakan2 kita yang akan mengambil keputusan SPM nanti akan dianugerahkan Allah swt dengan Straight A+ untuk yang mampu, sementara yang kurang mampu mendapat Straight A. Moga Allah SWT perkenankan. Aminn

-Ade kah kite tau ape yg terbaek ntk dri kita?.jad knape prlu kte tkt ap yg tlh Allah tntukn ntk kte?.terima lah seadany dngn pnuh kyknan bhw sgale yg brlaku ad hikmahnya..boleh jadi ap yg kamu bnci itu yg terbaek ntk kamu,bnd yg kamu suka itu bkn yg terbaek ntk kamu..jadi,marilah kita berdoa yg terbaek ntk kita,x kesah ap pn yg tlh dtntukn..

kawan aku cakap, baca surah al-insyirah banyak-banyak supaya tenang, tak gelisah. sapa tak gelisah time-time camni kan. then, istiqamah baca yassin lepas subuh. 

insyaAllah kejayaan bersama kita. moga keputusan yang bakal kita dapat ni, membolehkan kita sambung belajar dalam course yang kita minat, jadikan kita hamba yang bersyukur kepada Allah, sentiasa ingat Allah dan membolehkan kita menyumbangkan kemajuan kepada agama kita. All the best XD

P/s: dak-dak PLKN balik dah, DP semuanya berbaju biru belang putih. sumpah jeles kut... hehehehe











No comments:

Post a Comment